reklama

Prečo nie je 02 môj hlavný operátor

Taká krátka úvaha. Neberte to ako kritiku 02, len subjektívny názor, prečo 02 nemôže byť mojim hlavným operátorom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Takže, pravda je taká, že som si hneď v prvý možný deň objednal 02 Jednotku cez internet. Teda objednal som ich nakoniec viac, lebo známi chceli tiež (a stále sú písané na mňa, čo som zistil teraz, keď odo mňa chceli, aby som na tých kartách prešiel na program Fér - ale to by bol iný príbeh).

Bol som veľký fanúšik príchodu tretieho operátora. Nie že by som bol vyslovene nespokojný s dovtedajšou dvojicou T-Mobile a Orange, ale myslel som si, že akákoľvek nová konkurencia bu zníži ceny alebo zvýši kvalitu. Alebo oboje. Ach, aký som bol naivný :-)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takže 2.2.2007 o polnoci som vložil kartu do telefónu, telefón sa prihlásil do siete T-Mobile a zdanlivo všetko fungovalo. No ale čo robiť s 50 Sk kreditom? Ten sa pri cene 8,50 Sk za minútu minie raz-dva a kupóny neboli nikde. Problém. Isteže, mladé 02 sa vyhovorilo na logistiku. OK, začínajú, deň-dva na kupóny počkáme. Potom prišlo obdobie sľubov, ktoré vlastne trvá dodnes. Paušálne programy sľúbili na druhý polrok 2007. A neprišli. Dobre, prišli programy Voľnosť a s nimi problémy, na aké Slováci neboli zvyknutí. Meškanie faktúr, problematické volanie pri hranici minúty/kredit. Zhruba v auguste 2007 sa k tomu pridali problémy so štartujúcou sieťou, kde korektne nefungovalo prepínanie medzi národným roamingom a vlastnou sieťou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V septembri 2007 som chcel prejsť z Voľnosti na nové programy Pre mňa. Ešte tu je článok, kde popisujem, že v tej dobe som papierovo bral program Pre mňa ako pre mňa výhodný. Technické potiaže v prvých dňoch možnosti aktivácie ma našťastie natoľko odradili, že som ostal na Voľnosti a tú som v decembri zrušil. Kartu 02 som nechal v lacnom telefóne, až mi ho vo februári 2008 ukradli. Tým sa moja 02 Jednotková púť skončila. Samozrejme, mal som a mám stále karty, na ktorých si 02 služby otestujem (plus som ako majiteľ samozrejme vedený na vyššie popisovaných kartách mojich známych), no akurát ma utvrdzujú v tom, že 02 nie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naspäť k 02. Prišlo obdobie klamstiev, útokov na konkurenciu a príprava na uvedenie programu Fér, v rámci ktorej sa ma snažili zastrašiť žalobou. Ako vidno, nevyšlo im to a nakoniec zo žaloby nič nebolo. V tomto období som bol najaktívnejším kritikom a veruže bolo čo kritizovať. Neustále meškanie sľubovaných služieb, nekvalitné spracovanie, cenzúra iných názorov na "fér" fóre. Klamanie zákazníkom priamo do očí, ktoré pretrváva do dnešných dní, najmä pri prevalení sa nejakého problému. V prvej chvíli totiž 02 zvaľuje vinu na každého naokolo, až kým sa nedokáže, že problém je na ich strane.

Takže, čo konkrétne mi vadí na 02 a aké sú dôvody toho, že mám iného operátora?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1. Vyššie spomenuté klamanie. Naozaj nepotrebujem, aby zo mňa robil operátor idiota. Keď limituje prevádzku, tak nech to napíše a zariadim sa podľa toho.

2. Nefungujúci streaming na mojom telefóne s 02 kartou. Youtube videjko si proste nespustím, s T-Mobile kartou áno. Samozrejme, telefón je nastavený dobre, zvyšok netu ide OK - ak samozrejme nemajú výpadok. Proste takýto problém majú viacerí a len v 02.

3. Nemožnosť posielať SMS do niektorých krajín v zahraničí. Tu mi dokonca klamala teta na linke 949, že ona vidí správu ako v poriadku odoslanú a musí byť doručená. A nebola. S T-Mobile OK. Nepotrebujem takéto SMS posielať často, ale tak raz za týždeň sa to hodí. A ak kvôli tomu musím mať dve SIM, tak ľutujem, vyberiem si tú, na ktorej toho funguje viac - a dokonca lacnejšie.

4. Rýchlosť pripojenia. Ja nepotrebujem sťahovať filmy, ale nech EDGE fičí naozaj aspoň ako EDGE, nech nemusím čakať na načítanie stránky v mobile rádovo desiatky sekúnd, nech pri Google mapách sa mapka načíta za menej ako pol minúty. Nechcem veľa, naozaj nie. Keď to v EDGE sieti dokáže T-Mobile, prečo nie 02?

5. Pokrytie. Súvisí s bodom 4. Mimo pokrytia 02 sa dostanem pomerne často a tam sú ceny za dáta zničujúce. Chcelo by to aspoň nejaký balík, ktorý by fungoval všade. A nie, 10 mega za nehorázne 3 eurá to nie je.

6. Reklamácia sa dá podať len písomne alebo v značkovej predajni. Teda ak chcem reklamovať napríklad 1 euro, tak buď pošlem list v podobnej hodnote, alebo môžem ísť 70 km do najbližšej značkovej predajne. A reklamácií by sa našlo až-až - a to 02 ani nepoužívam ako primárneho operátora. V T-Mobile môžem podať reklamáciu aj elektronicky, prípadne na ktorejkoľvek pobočke.

7. Ceny volania do zahraničia. Tie sú naozaj prestrelené. K tomu viac ani netreba dodať. Alebo predsa? Volanie na španielsku alebo francúzsku pevnú linku za 40 centov? To snáď nemajú ani z Vietnamu také drahé.

Preto nemám 02 ako hlavného operátora. A nepomýlil som sa, 02 je s nulou správne. Bystrí ľudia pochopia.

Peter Kotrčka

Peter Kotrčka

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  0x

nič extra. Zoznam autorových rubrík:  OpenSourceFotografovanieCestovanie a iné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu