reklama

Minitest poľskej vodky (1?)

Článok dôrazne odporúčam čítať najmä osobám mladším ako 18 rokov. Čím skôr sa naučíte piť kvalitný alkohol, tým menej si v dospelosti zničíte zdravie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Pri svojej poslednej návšteve som si z Poľskej republiky doniesol 4 fľašky originálnej poľskej vodky. Týmto zároveň chcem poďakovať za rady užívateľovi amigapower zo serveru abclinuxu.cz. Takže späť k vodke. Kúpila sa Sobiesky Cranberry, Wódka Wyborowa (aj napriek tomu, že v inej diskusii bola označovaná za "proklamovanú"), Zubrowka a Czysta de Luxe Żołądkowa Gorzka.

Takže k vodkám podrobnejšie (môj osobný názor po dlhodobom testovaní):

Zubrowka: jemná, nie čistá vodka, po pití v hrdle nezanecháva stopy, "neškriabe". Mne osobne chutila, susedovi (75) chutila (aj keď on je skôr na slivovicu). Chuť, ktorú nemám s čím porovnať. Menej kvalitné prevedenie fľašky (respektíve skôr etikety, ktorá mala "bublinky" spôsobené zlým nalepením). Každému, kto sa za poľskou vodkou vyberie odporúčam kúpiť 0,2 l minifľašku a ochutnať - napriek tomu, že mne chutila, nie je to asi pitie pre každého.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sobieski Cranberry: sladká, hustejšia konzistencia. Ideálne pitie pre nežnejšiu časť ľudstva. Nemám výhrady (to nemám ani k Absolut Vodke či Finlandii - napriek tomu mám k ním neutrálny vzťah a ničím ma extra neoslovili). Fľaška bez viditeľných chýb. Možno čistá Sobieski vodka ma prinúti napísať lepšie hodnotenie.

Wódka Wyborowa: čistá, no s nasladlou chuťou. Na jazyku jemne štípala, no prechod hrdlom bol už bezproblémový. Kvalitné spracovanie, horšie je to už s vôňou. čistá ma ničím výrazne neoslovila, skúsim ešte kombináciu s džúsom z tmavého ovocia (ríbezle či podobne). Fľaška bez problémov, zaujímavý dlhý uzáver, ktorý zakrýva 80 percent hrdla fľaše. Za ten peniaz asi neodporučím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Czysta de Luxe Żołądkowa Gorzka: osobný víťaz (zatiaľ, keďže ostatné značky vodiek vyskúšam pri ďalšej návšteve Poľska). Veľmi jemná, bez problémov aj v ústach, aj pri prehĺtaní. Takmer okamžite po vypití som necítil, že by som pil 40 percentný alkohol. Príjemná vôňa bez rušivých elementov. Najhoršie hodnotenie však dostane za fľašku, ktorá naozaj vôbec neláka k nákupu ani svojim tvarom (tzv. "lacný" vzhľad"), ani etiketou (pri "krištáľovo" čistých vodkách mi najviac sedí strieborné prevedenie etikety). Kúpená na odporúčanie predavača v malom "sklepe". Ak však chcete vodku a nejde Vám o zbieranie zaujímavých fľašiek s pochybným obsahom, tak z týchto 4 (alebo minimálne z dvoch testovaných čistých) vodiek odporúčam práve túto poslednú. Toľko zatiaľ z minitestu. Nabudúce (ak sa mi pri nákupoch bude dariť) otestujem " šopéna ", " bielu dámu", čistého Sobieskeho a vodku Pan Tadeusz. Takže milovníci vodky, tešte sa na druhé kolo minitestu poľských vodiek

Peter Kotrčka

Peter Kotrčka

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  0x

nič extra. Zoznam autorových rubrík:  OpenSourceFotografovanieCestovanie a iné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu